بیمارستان تخصصی

بیمارستان تخصصی در زمینی به مساحت 113257 مترمربع در مقیاس شهر احداث می‌گردد. مدت زمان پروژه (ساخت و بهره‌برداری) 20 سال و دوره بازگشت سرمایه 3 سال پس از ساخت در نظر گرفته شده است. جهت تامین مالی پروژه روش B.L.O.T پیشنهاد شده است.

برخی از مزیت‌های پروژه:

  • استقرار در مجاورت شهر مشهد به عنوان قطب درمان شرق کشور
  • حضور گسترده گردشگران حوزه سلامت در شهر مشهد
  • مقیاس ویژه پروژه به عنوان یکی از بزرگترین بیمارستان‌های کشور
  • فاصله مناسب از آلودگی‌های شهری بخصوص آلودگی هوا و آلودگی صوتی و همچنین استقرار در مرکز شهر گلبهار
  • دارا بودن فضای آرام و سالم جهت گذران دوره درمان «به عنوان برند پروژه»
نام پروژه کاربری موقعیت مساحت زمین (مترمربع) تراکم ساختمانی سطح اشغال همکف
بیمارستان تخصصی بهداشتی – درمانی فاز 1 113257 50% 20%

مرکز پاراکلینیک ارمغان سلامت

مرکز پاراکلینیک تخصصی در زمینی به مساحت 5116 متر مربع در مقیاس ناحیه احداث می‌گردد. مدت زمان پروژه (ساخت، فروش و پیش فروش) 4 سال و دوره بازگشت سرمایه نیز 4 سال در نظر گرفته شده است. جهت تامین مالی پروژه از روش فروش و پیش‌فروش استفاده می‌گردد.

برخی از مزیت‌های پروژه:

  • استقرار در مجاورت شهر مشهد به عنوان قطب درمان شرق کشور
  • فاصله مناسب از آلودگی‌های شهری بخصوص آلودگی هوا و آلودگی صوتی و همچنین استقرار در مرکز شهر گلبهار
  • دارا بودن فضای آرام و سالم جهت گذران دوره درمان «به عنوان برند پروژه»
نام پروژه کاربری موقعیت مساحت زمین (مترمربع) تراکم ساختمانی سطح اشغال همکف
مرکز پاراکلینیک ارمغان سلامت بهداشتی – درمانی فاز 1 5116 100% 40%

باغ دوران طلایی

باغ دوران طلایی پروژه ای با هدف اصلی ارائه خدمات مراقبت ، درمان ، استراحت به میانسالان و سالمندان می باشند. ایجاد این پروژه منحصر به فرد با عملکرد فراشهری رویکردی مهم برای شهروندان با توجه به احتیاج به محیطی به دور از آلاینده ها و خدماتی ارزشمند در جهت رشد و ارتقا سطح کیفی همه جانبه برای آنان می باشد. این پروژه هم استاندارد هم نوستالژی و دلنشین است و با توجه به جانمایی آن در این شهر به لحاظ برخورداری از شرایط ییلاقی عالی میتواند جاذب سرمایه هاو هزینه های بخش سلامت شهروندان و حتی استان باشد. همچنین با توجه به حجم بالای توریسم سلامت در شهر مشهد این پروژه می تواند بعنوان مکمل درمان در این بخش ورود و جذب سرمایه نماید. این مجموعه دارای فضاهایی متنوع شامل سرگرمی های خلاق – واحدهای اقامتی – سالن های فرهنگی – باغ میوه طلایی – فروشگاه – کافی شاپ و رستوران سلامت – آکواریوم با ماهیان طلایی- مرکز میوه های ویتامینه – غرفه های تجاری – مرکز ماساژ درمانی – مرکز فیش اسپا مرکز آب درمانی و حمام ترکی – باغ گیاهان دارویی می باشد. بدیهی است با افزایش زندگی ماشینی و تبعات منفی آنها و سرمایه های گزافی که انسانها در روند بازیابی سلامت و آسایش خویش می نمایند باعث می شود این پروژه از لحاظ اقتصادی نیز دارای توجیه بالا و سود آور باشد.

برخی از مزیت‌های پروژه:

  • عدم توجه و کمبود فضاهای چند جانبه تفریح و سلامت در حوزه سالمندان
  • استقرار در مجاورت شهر مشهد به عنوان قطب درمان شرق کشور
  • حضور گسترده گردشگران حوزه سلامت در شهر مشهد
  • جانمایی در محیطی بکر و طبیعی با چشم انداز مفرح و توریست پسند
  • امکان حضور و استفاده همزمان خانواده ها و تمامی گروههای سنی
  • فاصله مناسب از آلودگی‌های شهری بخصوص آلودگی هوا و آلودگی صوتی
  • دارا بودن فضای آرام و سالم جهت گذران دوره درمان «به عنوان برند پروژه»
نام پروژه کاربری موقعیت مساحت زمین (مترمربع) تراکم ساختمانی سطح اشغال همکف
باغ دوران طلایی توریستی – سلامت فاز 1 5692 100% 40%

دهکده علم و هنر

تعریف یک مجموعه چند عملکردی با نام دهکده علم و هنر و یا شهر علم و هنر که عمدتا با رویکرد فرهنگی- آموزشی در مجموعه گلبهار به عنوان یک پروژه مستعد در جذب مخاطب نه تنها از شهر مشهد بلکه از سراسر کشور تلقی خواهد شد . این پروژه در فضای باز وسیع در دسته بندی فضاهای باز و نیمه باز و بسته برای طیف وسیعی از مخاطبان با کاربری­های ذیل تعریف خواهد گردید: سالن کارگاه آموزشی – فضاهای نیمه باز تجاری خدماتی – دکه های اطلاع رسانی – پارک ایران شناسی –سالن چند منظوره کنسرت یا تئاتر همایش یا سینما – سالن نمایشگاهی – مراکز تولید علم و هنر – موزه فناوری و علمی – افلاک نما  مراکز تحقیقاتی علمی – مجموعه های تفریحی آموزشی – تفریحی علمی

امروزه پارک‌های علمی، تحقیقاتی و فناوری نقش بسیار عمده‌ای در پیشبرد اقتصاد جهان ایفا می‌کنند. پارک‌های علم و فناوری علاوه بر امکان فعالیت شرکت‌های کوچک و متوسط دانش محور و کارآفرین در یک محیط اقتصادی، بستر لازم را جهت انتقال و توسعه فناوری، تولید با ارزش افزوده بالا، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ورود کارآفرینان و واحدهای صنعتی به بازارهای جهانی را فراهم می‌نماید. این مسئله خصوصا در دهه­های اخیر باعث استقبال فراوان از این موضوع در کشور و تبعا اشتیاق به سرمایه گذاری در این حوزه شده است که این خود می تواند امنیت بالای سودآوری و بازگشت سرمایه در این بخش را تضمین نماید .

برخی از مزیت های پروژه:

  • وجود ظرفیت‌های بالقوه طرف تقاضا در تعریف پروژه‎های گردشگری و تفریحی
  • توجه ویژه به تمامی گروه‌های سنی به خصوص قشر جوان جامعه
  • ایجاد اتاق فکر برای ارتقا کمی و کیفی آینده شهر
  • برگزاری کنفرانس های مختلف ملی و بین المللی و جذب سرمایه های سفر
  • بستر مناسب همکاری با نهاد های آموزشی و فرهنگی
  • ایجاد مراکز علمی و تحقیقاتی در تمامی زمینه ها و رفع وابستگی به شهرهای دیگر
  • ایجاد مرکزی جهت عرضه استعدادها در عرصه تولید و صنعت
  • درآمد زائی برای شهر و ایجاد اشتغال
نام پروژه کاربری موقعیت مساحت زمین (مترمربع) تراکم ساختمانی سطح اشغال همکف
دهکده علم و هنر توریستی – تفریحی، علمی فاز 1 10000 250% 40%

سرزمین عروسک‌ها

با توجه به نمونه­های جهانی برای سرزمین کودکان و با تکیه بر بازار بلقوه ایران، طرح خانه عروسک­ها پیشنهاد شده است. در تیاتر عروسکی و همایش­های عروسکی و همچنین در باغ عروسکی کودکان عروسک­های بیشماری طراحی و ساخته خواهند شد. با توجه به پتانسیل­های موجود در شرایط فعلی و تیاتر عروسکی، می­تواند گلبهار به عنوان قطب تیاتر عروسکی کشور مطرح گردد.

پروژه خانه عروسک‌های گلبهار دارای زیرمحصولات، سالن های نمایش بازیهای عروسکی، رستوران­های کودکان و شهر کودکان، مراکز بازی­های کودکان و سرگرمی، فضاهای تجاری وابسته و پارکینگ می­باشد.

امروزه توجه به طیف مشخصی از افراد جامعه یا گردشگران یعنی همان کودکان و نوجوانان نه تنها از اولویت های اول هر کشور می باشد بلکه به واسطه خدمات وابسته به خودش نیز محل مناسبی برای کسب درآمدهای کلان در ادبیات امروز سرمایه­گذاری در جهان محسوب می­شود. جایگاه کودکان در سفر و هزینه­های سفر یکی از عوامل مهم در مقاصد گردشگری است تا جایی که هر گردشگر ترجیح می­دهد مقصدی را انتخاب کند که از نظر امکانات و خدمات رفاهی برای کودک و خانواده­اش مناسب­تر باشد.

برخی از مزیت‌های پروژه:

  • ایجاد اتاق فکر برای ارتقا کمی و کیفی کودکان و نوجوانان
  • ایجاد محیطی برای سرگرمی و رشد فکری کودکان و در نهایت جذب گردشگر بیشتر
  • بستر مناسب همکاری با نهادهای بهزیستی و آموزشی
  • ایجاد مراکز علمی و تحقیقاتی در تمامی زمینه های مرتبط با کودکان و نوجوانان
  • ایجاد مرکزی جهت استعدادیابی کودکان و نوجوانان
نام پروژه کاربری موقعیت مساحت زمین (مترمربع) تراکم ساختمانی سطح اشغال همکف
سرزمین عروسک‌ها توریستی – تفریحی، علمی فاز 1 6000 150% 70%

سرزمین ورزش‌های زمستانی

سرزمین ورزشهای زمستانی  با عملکردی فراشهری و منحصر به فرد در زمینی از حداقل 2 هکتار تا حداکثر 3 هکتار با زیربنایی تا حداکثر حدود 24000 مترمربع احداث می شود. از امتیازهای مهم این پروژه، تلفیق پروژه اصلی سرزمین اسکی و پاتیناژ با پروژه مکمل آموزش اسکی و پاتیناژ می باشد. این اقدام ایجاد یک هویت ملی و بین المللی برای گلبهار خواهد کرد. کاربری های اسکی و پاتیناژ در زمینی با زیربنایی تقریبی 16000 مترمربع احداث می شود. با توجه به نمونه های مشابه سالن های اسکی در جهان، نمونه مورد نظر در گلبهار حدود 200 متر در 60 متر فضای اسکی دارد که با شیب حدود 9 الی 20 % برنامه ریزی می شود. با مقایسه با نمونه های مشابه آن، این فضا برای اسکی سالانه 300 هزار نفر و یا 1100 نفر در روز با محاسبه 270 روز در سال مناسب می باشد. در کنار آن سرزمین پاتیناژ با داشتن 2 سالن مجزا هر یک به مساحت 2000 مترمربع و پاسخگوی تا حداکثر 1200 نفر در روز در هر سالن جمعا 2400 نفر در روز ورزش خواهند کرد. فضاهای سرگرمی و رستوران به عنوان زیرمجموعه اسکی و پاتیناژ انجام وظیفه می نمایند. با عنایت به اقبال عمومی مردم نسبت به مراکز تفریحی و نبود پروژه مشابه در کشور و از آنجا که استان با وجود بارگاه امام هشتم بعنوان قطب گردشگری زیارتی محسوب می شود ایجاد این پروژه می تواند باعث جذب مبالغ قابل توجهی از هزینه های تفریحی شهروندان و مسافرین را داشته باشد.

برخی از مزیت‌های پروژه:

  • وجود ظرفیت‌های بالقوه طرف تقاضا در تعریف پروژه‎های گردشگری و تفریحی
  • توجه ویژه به تمامی گروه‌های سنی به خصوص قشر جوان جامعه
  • عدم توجه و کمبود فضاهای سرپوشیده برای ورزشهای برفی/زمستانی در کشور
  • حضور گسترده گردشگران حوزه زیارت در شهر مشهد
  • منحصر به فرد بودن و فاقد مورد مشابه در کشور
  • جانمایی در محیطی بکر و طبیعی با چشم انداز مفرح و توریست پسند
  • برخورداری از امکان ارائه ورزشهای زمستانی تفریحی و مسابقات ورزشی «به عنوان برند پروژه»
نام پروژه کاربری موقعیت مساحت زمین (مترمربع) تراکم ساختمانی سطح اشغال همکف
سرزمین ورزش‌های زمستانی توریستی – تفریحی، ورزشی فاز 4 20000 100% 80%

دهکده توریستی ورزشی سلامت

دهکده توریستی و ورزشی گلبهار در زمینی به مساحت 254700 متر مربع در مقیاس منطقه احداث می‌گردد. مدت زمان پروژه (ساخت و بهره‌برداری) 25 سال و دوره بازگشت سرمایه 4 سال پس از فاز ساخت در نظر گرفته شده است. جهت تامین مالی پروژه روش B.L.O.T پیشنهاد شده است.

برخی از مزیت‌های پروژه:

  • تجمیع مجموعه‌های ورزشی مختلف در قالب مجموعه‌ای واحد با تاکید بر عنصر سلامت
  • عدم وجود پروژه مشابه در شرق کشور
  • توجه به گروه‌های مختلف ورزشی و فعالیت‌های درمانی متناسب با آن
  • مقیاس وسیع پروژه و تعریف ترکیب‌های فعالیتی متنوع سلامت اعم از ورزشی و درمانی
  • امکان برگزاری کمپ‌های ورزشی و حوزه سلامت و همچنین مسابقات ورزشی

ریز پروژه های دهکده توریستی ورزشی سلامت

کلان پروژه دهکده توریستی – ورزشی سلامت با هدف ترویج سبک زندگی سالم، ایجاد کمپ تخصصی کاهش وزن و درمان ورزشی در مجموعه­ای واحد پیشنهاد گردیده است.

در این ایده-پروژه مجموعه­ای از انواع فضاهای ورزشی، درمانی، آموزشی و اقامتی با عمکلردهای همسو و مکمل یکدیگر استقرار می­یابند.

داوطلبان و مهمان می­توانند برای 1 تا 10 هفته در این مجموعه حضور داشته و در یک برنامه کل­گرا و گروهی، ورزش­های تمرینی، برنامه غذایی، تندرستی و رفتار درمانی به صورت یکپارچه و ترکیبی شرکت نمایند.

دوره­های سلامت این مجموعه می­تواند شامل همه گونه فعالیت­ها از پیاده­روی تا کلاس­های آشپزی، ورزش­های بدن­سازی سالم و مدیتیشن های آموزش داده شده و مدیریت شده به وسیله متخصصین که دربرگیرنده یک برنامه غذایی ثبت نام شده، باشد.

وجه تمایز این مجموعه با تمامی مراکز ورزشی موجود که آن را منحصر به فرد نموده است:

  • ارزیابی و معاینه مستمر وضعیت یکایک مراجعه­کنندگان از بدو ورود تا انتهای دوره با حضور روانپزشکان، پزشکان، پرستاران و متخصصین این حوزه
  • برنامه آموزشی-تمرینی این کمپ، که به افراد و متقاضیان چگونگی ثبات و پایدار نمودن این نتایج را برای زمانی که در منزل نیز هستند آموزش می دهد
  • تمرین و ورزش ایمن و پایدار با حضور مربیان ورزشی
  • آموزش تغذیه سالم با حضور سرآشپزان زبده
  • آموزش­های رفتاری که در افراد انگیزش جهت حرکت به سمت زندگی خوب را روشن می کند
  • امکان اقامت در مجموعه تا پایان دوره­های سلامت در فضای اقامتی مناسب و آسوده

به جهت اجرایی شدن هرچه بهتر پروژه مذکور، به 2 فاز تقسیم بندی شده که هریک از فازها به عنوان یک ریزپروژه مستقل در نظر گرفته شده است.

نام پروژه کاربری موقعیت مساحت زمین (مترمربع) تراکم ساختمانی سطح اشغال همکف
دهکده توریستی – ورزشی سلامت توریستی – ورزشی فاز 1 254700 14% 14%
نام پروژه کاربری موقعیت مساحت زمین (مترمربع) تراکم ساختمانی سطح اشغال همکف
دهکده توریستی – ورزشی سلامت توریستی – ورزشی فاز 1 254700 18.38% 9.63%

1-    مجموعه ورزشی درمانی

بسته سرمایه گذاری ورزشی – درمانی اولین فاز کلان پروژه دهکده توریستی- ورزشی سلامت می باشد که نقش و ماهیت اصلی ساختمان تخصصی ورزش – درمانی این مجموعه ایجاد مرکز سلامتی تندرستی تخصصی می باشد. فاز ورزشی-درمانی دربردارنده فضاهای ورزشی ذهنی-جسمی مکمل درمان و کلینیک تخصصی ورزشی با تجهیزات پیشرفته و مدرن می باشد. بخش ورزش های حرکتی نیز شامل فضاهای صرف ورزشی و تمرینی فاقد بنا و سازه سنگین نظیر ورزش های توپی، ساحلی، آبی، مهارتی، عبور از موانع و … در راستای فراهم آوردن امکان کاهش وزن از طریق ورزش های سنگین و با تحرک بالا می باشد.

برخی از مزیت های پروژه:

  • پاسخگویی به تقاضای روز افزون گردشگری تندرستی
  • پاسخگویی به نیازهای آتی جامعه ایرانی به دلیل افزایش میانگین سنی و مشکلات ناشی از آن
  • تجمیع مجموعه های ورزشی مختلف در قالب مجموعه ای واحد با تاکید بر عنصر سلامت
  • عدم وجود پروژه مشابه در شرق کشور
  • توجه به گروه های مختلف ورزشی و فعالیت های درمانی متناسب با آن
کاربری مساحت زمین اختصاصی (مترمربع) زیربنای کل (مترمربع) مساحت همکف (مترمربع)
ورزشی درمانی 38850 4200 2700
نام پروژه کاربری موقعیت مساحت زمین (مترمربع) تراکم ساختمانی سطح اشغال همکف
دهکده توریستی – ورزشی سلامت توریستی – ورزشی فاز 1 254700 18.38% 9.63%

2-            مجموعه آموزش زندگی سالم

بسته سرمایه گذاری آموزش زندگی سالم – اقامتی – مدیریت دومین فاز کلان پروژه دهکده توریستی- ورزشی سلامت می باشداین فاز با هدف آموزش سبک زندگی سالم به مراجعه¬کنندگان در زمینه نحوه تغذیه و پخت سالم غذا، دستیابی به سلامت روحی-ذهنی و چگونگی گذارن سالم و هدفمند اوقات در محیط¬های خانگی و کار پیشنهاد گردیده است. از همین رو این فاز، فضایی چندعملکردی همراستا با کارکرد غالب آموزش و اقامت خوابگاهی مراجعین همراه با تجهیزات مورد نیاز است. با توجه به امکان برگزاری دوره های سلامت و کمپینگ لاغری در این مجموعه، فضای اقامت خوابگاهی مناسب و مدرن با تمامی امکانات در این فاز پیش بینی می گردد. به منظور سهولت دسترسی به فضاهای آموزشی برای حاضرین در دوره های سلامت، خوابگاه مجموعه و فضاهای آموزشی در بنایی واحد قرار می گیرند.

برخی از مزیت های پروژه:

  • تجمیع مجموعه‌های ورزشی مختلف در قالب مجموعه‌ای واحد با تاکید بر عنصر سلامت
  • عدم وجود پروژه مشابه در شرق کشور
  • توجه به گروه‌های مختلف ورزشی و فعالیت‌های درمانی متناسب با آن
  • مقیاس وسیع پروژه و تعریف ترکیب‌های فعالیتی متنوع سلامت اعم از ورزشی و درمانی
  • پاسخگویی به تقاضای سبک زندگی سالم
  • تامین نیازهای گردشگران سلامت
کاربری مساحت زمین اختصاصی (مترمربع) زیربنای کل (مترمربع) مساحت همکف (مترمربع)
اقامتی – اداری 1150 3150 2500

باغ آرزوها

پروژه باغ آرزوها، فضایی منحصر به فرد است که همزمان برای گردشگران و افراد مقیم مشهد در نظر گرفته شده است. . هدف از اجرای این پروژه در کنار هم قرارگیری تمامی نیازهای برگزاری یک همایش و یا یک رویداد می‌باشد تا علاوه بر کوتاه کردن مدت زمان مورد نیاز جهت برگزاری رویدادها، هزینه‌های فراهم نمودن تدارکات نیز کاهش یابد. نکته­ای که موفقیت و عدم موفقیت یک  پروژه گردشگری را رقم می­زند علاوه بر برآوردن نیازهای مخاطبین و مراجعه کنندگان و ارائه سرویس بی عیب و نقص، حسی است که در وهله اول در مراجعین خود بر می­انگیزد.

خاطره­انگیزی فضایی مجموعه مهمترین عاملی است که در ثبت آن در ذهن مهمانانش موثر بوده و عاملی خواهد شد در بازگرداندن مسافران در سفرهای بعدی که هدف تمامی فعالان در صنعت گردشگری و اقامتی می­باشد.

از موارد شایان توجه می­توان به طراحی فضاهای منعطف و قابل تفکیک در جهت ایجاد حریم­های لازم و تولید ریزفضاهای خصوصی و تامین سلایق گوناگون مهمانان اشاره کرد.

ریزفضاهای این پروژه عبارتند از ساختمان همایش‌ها، رویدادها، جشن‌ها، گردهمایی‌ها و …، هتل و سوئیت‌های اقامتی VIP، واحدهای تجاری، باغ چند منظوره گل و نور، فضاهای سبز و باز، پارکینگ. نقطه قوت این پروژه که بصورت یک مجموعه با تمام امکانات گردشگری احداث می­گردد، وجود سالن­های تجاری و باغ گل در کنار سالن­های همایش و عروسی و مراسم است که آن را جذاب و منحصر به فرد می­کند.

برخی از مزیت‌های پروژه:

  • وجود ظرفیت‌های بالقوه طرف تقاضا در تعریف پروژه‎های مرتبط با موضوع تفریح
  • تامین سلایق گوناگون مهمانان و خاطره انگیزی در ذهن آن‌ها در یک شب اقامت
  • کاهش هزینه‌های مهمانان و در دسترس بودن عمده نیازهای آن‌ها در یک مجموعه
  • مکانی مناسب جهت پذیرش و برگزاری همایش‌های بین‌المللی
نام پروژه کاربری موقعیت مساحت زمین (مترمربع) تراکم ساختمانی سطح اشغال همکف
باغ آرزوها توریستی – اقامتی فاز 1 10000 180% 50%

مجتمع اقامتی

مجتمع اقامتی در زمینی به مساحت 2842 مترمربع در مقیاس ناحیه احداث می‌گردد. مدت زمان ساخت پروژه 3 سال و دوره بازگشت سرمایه سال چهارم پس از فاز ساخت در نظر گرفته شده است. تامین مالی پروژه به روش BLOT پیشنهاد شده است.

برخی از مزیت‌های پروژه:

  • جانمایی در بافت احداث شده طرح
  • دسترسی پیاده اصلی به پروژه، بلوار فردوسی با عرض 85 متر
  • برخورداری از پارکینگ سطحی فراوان در مجاورت پروژه
  • دسترسی سواره و ورودی سواره پلاک از معابر محلی منشعب از بلوار استقلال و بلوار ابن سینا
  • همجواری با مجتمع تفریحی توریستی (دریاچه مصنوعی) و برخورداری از چشم‌انداز و طبیعت مفرح
نام پروژه کاربری موقعیت مساحت زمین (مترمربع) تراکم ساختمانی سطح اشغال همکف
مجتمع اقامتی اقامتی فاز 1 2842 180% 20%

میدان میوه و تره‌بار

میدان میوه و تره‌بار در زمینی به مساحت 252105 متر مربع در مقیاس شهر احداث می‌گردد. مدت زمان پروژه (ساخت، پیش فروش و فروش) 4 سال و دوره بازگشت سرمایه 4 سال در نظر گرفته شده است. جهت تامین مالی پروژه از روش فروش و پیش‌فروش استفاده می‌گردد.

برخی از مزیت‌های پروژه:

  • جانمایی در بافت احداث شده طرح
  • دارای جمعیت متقاضی هدف تجاری
  • دارای طرح مصوب
  • ایجاد ارزش اقتصادی مناسب و رشد اشتغال‌زایی زودبازده
  • دارای موقعیت دسترسی مناسب
نام پروژه کاربری موقعیت مساحت زمین (مترمربع) تراکم ساختمانی سطح اشغال همکف
میدان میوه و تره‌بار میدان میوه و تره‌بار – تجاری فاز 1 252105 40% 35%

بازار نگین ایران زمین

این مجموعه در زمینی به مساحت 23866 متر مربع در مقیاس شهر پیشنهاد شده است. مدت زمان پیش‌بینی شده جهت عملیاتی شدن پروژه (ساخت، فروش و پیش فروش) 5 سال  و دوره بازگشت سرمایه 5 سال می‎باشد. جهت تامین مالی پروژه از روش فروش و پیش‌فروش استفاده می‌شود. با توجه به نقش تعریف شده و اهداف تعیین شده شهر جدید گلبهار در جذب و نگهداشت جمعیت، احداث مجموعه‌های تجاری در این مقیاس، علاوه بر رفع نیاز ساکنین، در جذب جمعیت آتی شهر نیز نقش بسزایی خواهد داشت. میزان زمین و بستر طراحی شده برای این پروژه و سایر پروژه‌های خدماتی در سطح شهر جدید گلبهار، بگونه‌ای است که می‌توان با بهره‌برداری از اراضی مکفی اختصاص یافته به کاربری‌های مذکور، کیفیت محیطی و بصری مناسبی را برای این مجموعه‌ها ایجاد کرد که این پتانسیل در سایر شهرهای سنتی با توجه به کمبود اراضی شهری امکان پذیر نمی‌باشد.

برخی از مزیت‌های پروژه:

  • جانمایی در بافت احداث شده طرح
  • دارای جمعیت متقاضی هدف تجاری
  • دارای طرح مصوب
  • ایجاد ارزش اقتصادی مناسب و رشد اشتغال‌زایی زودبازده
  • دارای موقعیت دسترسی مناسب

ریز پروژه های بازار نگین ایران زمین

کلان پروژه – بازار نگین ایران زمین با کاربری اصلی تجاری و با هدف حمایت از بخش مشاغل خانگی، کسب و کارهای بومی و محصولات ایرانی، مرکزی چند عملکردی و کاربردی در راستای ارتقای این حوزه بوده که با توجه به شاخص و منحصر به فرد بودن از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است.

این بازار محل اصلی عرضه محصولات خانگی، بومی و ایرانی بوده و در کنار خود از فضاهای اداری خدماتی پشتیبان برخودار است که مکمل و ارتقا دهنده جایگاه عملکردی-اجرایی این پروژه است. در مجموعه سه کاربری اصلی این پروژه شامل موارد زیر می­باشد:

  • فضاهای تجاری بازار نگین ایران زمین با هدف عرضه مستقیم و به صرفه محصولات خانگی، بومی و ایرانی
  • فضاهای اداری-مدیریتی-آموزشی بازار با هدف پشتیبانی، بازاریابی، مطالعات تخصصی، کارآفرینی و آموزش
  • فضاهای خدماتی پذیرایی با هدف ایجاد پروژه­ای سر زنده و با عملکردهای مکمل و هم­راستا خدمات­دهنده

با توجه به هویت کالبدی و عملکردی همراستا و همخوان فضاهای پیشنهادی در این ایده-پروژه و ارتباط منسجم میان تمامی عملکردها و فضاها، تمامی بسته­های سرمایه­گذاری طراحی شده زیرمجموعه این ایده، از قابلیت اجرا در فازهای زمانی-معماری-اجرایی مجزا (ریزپروژه) یا به صورت یک پروژه کلان برخوردار می­باشد.

نام پروژه کاربری موقعیت مساحت زمین (مترمربع) تراکم ساختمانی سطح اشغال همکف
بازار نگین ایران زمین تجاری – تفریحی فاز 1 23866 70% 30%
نام پروژه کاربری موقعیت مساحت زمین (مترمربع) تراکم ساختمانی سطح اشغال همکف
بازار نگین ایران زمین تجاری فاز 1 23866 70% 30%

1-    بازار محصولات بومی – ایرانی

پروژه بازار محصولات بومی – ایرانی اولین فاز کلان پروژه بازار نگین ایران زمین می باشد که فضاهای تجاری پیش بینی شده در این بسته با هدف ایجاد اقتصاد پویای شهری و حامی مشاغل خانگی و تولیدات ایرانی- بومی پیشنهاد گردیده اند.

در استقرار صنوف تجاری و عملکردها در کالبد این پروژه تاکید بر ارائه محصولات بومی و ایرانی به ویژه صنوف مکمل بخش مشاغل خانگی، تولیدات شهروندان و نواحی پیرامونی می باشد.

بنابراین این بازار در دو طبقه تجاری و به عنوان فضای عملکردی اصلی ایده- پروژه بازار نگین ایران زمین با بهره مندی از معماری اصیل بازار ایرانی-اسلامی شامل غرفه های (حجره) تجاری فروش محصولات داخلی (کالاهای ایرانی و تولیدات بومی خانگی مختص شهر گلبهار و نواحی اطراف) می باشد.

کاربری مساحت زمین اختصاصی (مترمربع) زیربنای کل (مترمربع) مساحت همکف (مترمربع)
تجاری 7500 4500 2250

2-   بازار سوغات ایران زمین

پروژه بازار سوغات ایران زمین دومین فاز کلان پروژه بازار نگین ایران زمین می باشد. این بازار در دو طبقه تجاری و به عنوان فضای عملکردی اصلی ایده-پروژه بازار نگین ایران زمین با بهره مندی از معماری اصیل بازار ایرانی-اسلامی شامل غرفه های تجاری فروش محصولات، تولیدات محلی و سوغات مختص مناطق مختلف کل سرزمین ایران (محصولات و سوغات شمال کشور، آذربایجان، غرب، جنوب، اصفهان و … ) می باشد.

تقسیم فضاهای معماری داخلی مجموعه به فازهای تجاری یا راسته بازارهای متعلق به نقاط مختلف کشور، این پروژه را مبدل به بازاری منحصر به فرد نموده است. در هر یک از راسته بازارها و غرفه ها محصولات و سوغات منطقه های خاص از کشور عرضه می گردد. به نوعی مراجعین به این بازار از امکان خرید محصولات و سوغات ایران زمین برخوردار می باشند. مانند راسته فروش سوغات و محصولات محلی شمال کشور، راسته آذربایجان، راسته جنوب، راسته نواحی مرکزی کشور و … .

کاربری مساحت زمین اختصاصی (مترمربع) زیربنای کل (مترمربع) مساحت همکف (مترمربع)
تجاری 5000 3000 1500

3-     بازار محلی- مکمل

پروژه بازار محلی – مکمل سومین فاز کلان پروژه بازار نگین ایران زمین می باشد. بازار محلی به عنوان فضای تجاری خردتر و مکمل سایر فضاهای پیش بینی شده در ایده، مهمترین مرکز عرضه محصولات روز اعم از محصولات خانگی و بومی شهر گلبهار و پیرامون می باشد. به نوعی این بازار تداعی کننده راسته بازارهای بومی ایرانی (نظیر بازار روزهای شمال کشور) می باشد.

محصولات عرضه شده در این بازار عمدتا شامل محصولات غیرصنعتی و تولیدات خرد خانگی- بومی با تاکید بر بازار روز می باشد.

در همین راستا این بازار در دو طبقه تجاری و به عنوان فضای تجاری مکمل سایر پروژه های بازار نگین ایران زمین شامل غرفه های تجاری مقیاس عملکرد خردتر در راستای فروش محصولات روز به خصوص محصولات خانگی، تولیدات محلی و خام فروشی های شهر گلبهار و کانون های سکونتی پیرامونی (از قبیل میوه و سبزیجات، عسل، ترشیجات، لبنیات محلی و بطور کلی کلیه محصولات خانگی) می باشد.

کاربری مساحت زمین اختصاصی (مترمربع) زیربنای کل (مترمربع) مساحت همکف (مترمربع)
تجاری 3333 2000 1000

4-     مرکز بازرگانی- اداری

مرکز بازرگانی- اداری چهارمین فاز کلان پروژه بازار نگین ایران زمین می باشد. بخش تجاری های مکمل و پشتیبان بازار و مشاغل خانگی-بومی دربردارنده فضاهای مکمل و همراستا راسته بازارهای تجاری بوده که شامل دو کاربری تجاری-کارگاهی و دفاتر تجاری است. عملکردهای قابل استقرار در این دو فضا به صورت زیر می باشد:

  • تجاری-کارگاهی (غرفه های تجاری-تولیدی سبک عرضه مستقیم کالا)
  • تجارت خانه ها، دفاتر و بنگاه های تجاری تامین کننده امکانات و پشتیبان عرضه بازار و مشاغل خانگی

بخش اداری-آموزشی پشتیبان مشاغل بومی خانگی نیز شامل فضای اداری بالادستی حوزه مشاغل خانگی در راستای تسهیل و همپیوندی هر چه بیشتر بازار با حوزه اداری بالاسری در جهت ایجاد، حفظ و ارتقای ماهیت پروژه در زمینه مشاغل بومی-خانگی می باشد که در کنار خود فضاهای آموزشی تخصصی به منظور آموزش و گسترش مهارت آموزی اینگونه مشاغل و ایجاد تقاضا-گرایش در میان شهروندان و بازار پیش بینی گردیده است.

کاربری مساحت زمین اختصاصی (مترمربع) زیربنای کل (مترمربع) مساحت همکف (مترمربع)
تجاری 5000 4500 1500

5-    رستوران بومی – ایرانی

رستوران بومی– ایرانی پنجمین فاز کلان پروژه بازار نگین ایران زمین می باشد. همان طور که مشخص است وجود کاربری های تجاری خدمات دهنده به مراجعین بازار ها در طراحی بازار ایرانی چه در زمان حال و چه گذشته امری ضروری بوده به نحوی که در کنار غرفه ها و تجارت خانه ها، فضاهایی نظیر رستوران ها و سفره خانه ها، گرمابه، انبار، قهوه خانه و … به عنوان فضای مکمل خدمات دهنده فعال بوده اند.

از همین رو در این پروژه چندین عملکرد در زمینه اغذیه و پذیرایی مبتنی بر الگوی معماری ایرانی و با تاکید بر سبک و محصول بومی و با توجه به وجود گرایش بالا به مصرف و تولید خانگی نان های محلی و رستوران های ایرانی با غذاهای بومی در این پروژه فضاهای زیر پیشنهاد گردیده است.

– مجتمع نان (پخت نان به سبک محلی)

– سفره خانه سنتی ایرانی، دیزی، کله پاچه، جیگرسرا و… (اغذیه های ایرانی)

– بام رستوران و تالار سنتی (واقع در بام پروژه و دارای فضای روباز و مسقف)

کاربری مساحت زمین اختصاصی (مترمربع) زیربنای کل (مترمربع) مساحت همکف (مترمربع)
تجاری 3000 2700 900

مجتمع تجاری عقیق

مجتمع تجاری عقیق در زمینی به مساحت 4104  مترمربع در مقیاس ناحیه احداث می‌گردند. مدت زمان پروژه­ها (ساخت، فروش و پیش فروش) 4 سال و دوره بازگشت سرمایه نیز 4 سال در نظر گرفته شده است. جهت تامین مالی پروژه از روش فروش و پیش‌فروش و به روش مشارکت استفاده می‌گردد.

برخی از مزیت‌های پروژه:

  • جانمایی در بافت احداث شده طرح
  • دارای جمعیت متقاضی هدف تجاری
  • دارای طرح مصوب
  • ایجاد ارزش اقتصادی مناسب و رشد اشتغالزایی زودبازده
  • دارای موقعیت دسترسی مناسب
نام پروژه کاربری موقعیت مساحت زمین (مترمربع) تراکم ساختمانی سطح اشغال همکف
مجتمع تجاری عقیق تجاری فاز 1 4104 120% 60%

مجتمع تجاری فیروزه

مجتمع تجاری فیروزه در زمینی به مساحت 4104 متر مربع در مقیاس ناحیه احداث می‌گردند. مدت زمان پروژه¬ها (ساخت، فروش و پیش فروش) 4 سال و دوره بازگشت سرمایه نیز 4 سال در نظر گرفته شده است. جهت تامین مالی پروژه از روش فروش و پیش‌فروش و به روش مشارکت استفاده می‌گردد.

برخی از مزیت‌های پروژه:

  • جانمایی در بافت احداث شده طرح
  • دارای جمعیت متقاضی هدف تجاری
  • دارای طرح مصوب
  • ایجاد ارزش اقتصادی مناسب و رشد اشتغالزایی زودبازده
  • دارای موقعیت دسترسی مناسب
نام پروژه کاربری موقعیت مساحت زمین (مترمربع) تراکم ساختمانی سطح اشغال همکف
مجتمع تجاری فیروزه تجاری فاز 1 4104 120% 60%

مجتمع تجاری اداری عدالت

مجتمع تجاری-اداری عدالت در زمینی به مساحت 9900 مترمربع در مقیاس منطقه احداث می­گردد. مدت زمان پروژه (ساخت، پیش­فروش و فروش) 6 سال و دوره بازگشت سرمایه 5 سال می­باشد. روش فروش و پیش­فروش جهت تامین مالی پروژه پیشنهاد شده است.

برخی از مزیت‌های پروژه:

  • جانمایی در بافت احداث شده طرح
  • دارای جمعیت متقاضی هدف تجاری
  • دارای طرح مصوب
  • ایجاد ارزش اقتصادی مناسب و رشد اشتغال‌زایی زودبازده
  • دارای موقعیت دسترسی مناسب
  • رفع عمده نیاز‌های ساکنین شهر
نام پروژه کاربری موقعیت مساحت زمین (مترمربع) تراکم ساختمانی سطح اشغال همکف
مجتمع تجاری – اداری عدالت تجاری – اداری فاز 1 9900 180% 70%

مجتمع تجاری اداری زمرد

مجتمع تجاری-اداری زمرد در زمینی به مساحت 8287 مترمربع در مقیاس منطقه احداث می­گردد. مدت زمان پروژه (ساخت، پیش­فروش و فروش) 5 سال و دوره بازگشت سرمایه 5 سال می­باشد. روش فروش و پیش­فروش جهت تامین مالی پروژه پیشنهاد شده است.

برخی از مزیت‌های پروژه:

  • جانمایی در بافت احداث شده طرح
  • دارای جمعیت متقاضی هدف تجاری
  • دارای طرح مصوب
  • ایجاد ارزش اقتصادی مناسب و رشد اشتغال‌زایی زودبازده
  • دارای موقعیت دسترسی مناسب
  • رفع عمده نیاز‌های ساکنین شهر
نام پروژه کاربری موقعیت مساحت زمین (مترمربع) تراکم ساختمانی سطح اشغال همکف
مجتمع تجاری – اداری زمرد تجاری – اداری فاز 1 8287 180% 70%

بازار سنتی ایرانی

بازار سنتی ایرانی در زمینی به مساحت 4016 متر مربع در مقیاس ناحیه احداث می‌گردد. مدت زمان پروژه (ساخت، فروش و پیش فروش) 4 سال و دوره بازگشت سرمایه نیز 4 سال در نظر گرفته شده است. جهت تامین مالی پروژه از روش فروش و پیش‌فروش استفاده می‌گردد.

برخی از مزیت‌های پروژه:

  • جانمایی در بافت احداث شده طرح
  • دارای جمعیت متقاضی هدف تجاری
  • دارای طرح مصوب
  • ایجاد ارزش اقتصادی مناسب و رشد اشتغال‌زایی زودبازده
  • دارای موقعیت دسترسی مناسب
  • رفع عمده نیاز‌های ساکنین شهر
نام پروژه کاربری موقعیت مساحت زمین (مترمربع) تراکم ساختمانی سطح اشغال همکف
بازار سنتی ایرانی تجاری فاز 1 4017 140% 70%

جشنواره

این پروژه به عنوان یک کاربری فرهنگی-خدماتی چندکارکردی با حوزه نفوذ شهر و فراشهر شامل فضا-عملکردهای زیر می باشد:

  • فضای روباز و آماده سازی و تجهیز شده با کاربری چندگانه برپایی غرفه ها، محل نشستن در جشن و …
  • سن و استیج روباز جهت برگزاری جشن، نمایش و …
  • انبار تجهیزات قابل واگذاری و اجاره
  • مرکز اداری-مطالعاتی-مدیریتی برگزاری جشن ها و …
  • نگهبانی و اطلاعات

لازم به توضیح است، این پروژه فاقد سازه سنگین و ثابت نمایشگاهی بوده و تمامی غرفه ها و برنامه های مد نظر با استفاده از تجیهزات سازه ای جدید و مدرن نمایشگاهی در تمامی طول سال قابل اجرا می باشد.

برخی از مزیت‌های پروژه:

  • تامین نیاز فضای شهری به منظور برگزاری رویداد
  • نزدیکی به شهر مشهد و ظرفیت برگزاری نمایشگاههای سالانه
  • نزدیکی به فرودگاه گلبهار و سهولت دسترسی برای شرکت کنندگان در نمایشگاه
  • نزدیکی به دریاچه سنجاقک
  • پاسخگویی به نیازهای فرهنگی –تفریحی شهروندان گلبهار
نام پروژه کاربری موقعیت مساحت زمین (مترمربع) تراکم ساختمانی سطح اشغال همکف
جشنواره نمایشگاه فاز 1 14000 4.57% 4.57%

شهربانو 1

این ایده-پروژه با هدف اصلی جذب گردشگران فراشهری و منطقه ای و با تاکید بر ارائه ایده­ای نو و منحصر فرد در راستای فراهم سازی بستری ایمن، چندعملکردی و جذاب به منظور خرید، تفریح، آموزش و خدمات مختص بانوان و کودکان همراه پیشنهاد گردیده است.

مهم­ترین، شاخص­ترین و جذاب­ترین بارزه و خصیصه این ایده تعریف، گردآوری و طراحی فضا-عملکردهای تجاری خدماتی کاملا همراستا، تکمیل کننده یکدیگر و منطبق بر نیاز بانوان که به نوعی هدف و مقصد حضور بانوان در محیط­های شهری است، می­باشد.

تعریف فضایی چندعملکردی که فرد با حضور در فضای طراحی شده قادر به انجام امورات و گذارن وقت از قبیل تفریحات نو و جذاب، بازارهای تخصصی چندگانه، فضاهای آموزشی ارتقا دهنده جایگاه بانوان، فضاهای تجاری-خدماتی مرتبط نظیر آتلیه ها و سالن های زیبایی و … می­تواند به عنوان یک طراحی ویژه، جذب کننده بانوان شهر و فراشهر و پروژه­ای جذاب جهت سرمایه­گذاری در زیربنای اقتصادی، گردشگری و برندینگ شهر ایفای نقش نماید.

به همین منظور در این ایده فضاهای مختص بانوان و کودکان همراه در غالب ایده-پروژه­ای جدید و منحصر به فرد ارائه می­گردد. این ایده – پروژه در غالب دو بسته شهربانو 1 و 2 طراحی شده است که هر دو این پروژه ها به یکدیگر مرتبط می باشند. درواقع در بسته سرمایه گذاری شهربانو 1 فضایی مختص بانوان طراحی شده است که تمامی نیازهای آنان را پوشش می دهد. در مقابل در بسته سرمایه گذاری شهربانو 2 فضاهای مکمل بسته شهربانو 1 در نظر گرفته شده و همچنین دارای فضایی برای تفریح کودکان و لوازم مورد نیاز آنان نیز می باشد.

نام پروژه کاربری موقعیت مساحت زمین (مترمربع) تراکم ساختمانی سطح اشغال همکف
شهربانو 1 تجاری فاز 2 6552 172% 70%

شهربانو 2

این ایده-پروژه با هدف اصلی جذب گردشگران فراشهری و منطقه ای و با تاکید بر ارائه ایده­ای نو و منحصر فرد در راستای فراهم سازی بستری ایمن، چندعملکردی و جذاب به منظور خرید، تفریح، آموزش و خدمات مختص بانوان و کودکان همراه پیشنهاد گردیده است.

مهم­ترین، شاخص­ترین و جذاب­ترین بارزه و خصیصه این ایده تعریف، گردآوری و طراحی فضا-عملکردهای تجاری خدماتی کاملا همراستا، تکمیل کننده یکدیگر و منطبق بر نیاز بانوان که به نوعی هدف و مقصد حضور بانوان در محیط­های شهری است، می­باشد.

تعریف فضایی چندعملکردی که فرد با حضور در فضای طراحی شده قادر به انجام امورات و گذارن وقت از قبیل تفریحات نو و جذاب، بازارهای تخصصی چندگانه، فضاهای آموزشی ارتقا دهنده جایگاه بانوان، فضاهای تجاری-خدماتی مرتبط نظیر آتلیه ها و سالن های زیبایی و … می­تواند به عنوان یک طراحی ویژه، جذب کننده بانوان شهر و فراشهر و پروژه­ای جذاب جهت سرمایه­گذاری در زیربنای اقتصادی، گردشگری و برندینگ شهر ایفای نقش نماید.

به همین منظور در این ایده فضاهای مختص بانوان و کودکان همراه در غالب ایده-پروژه­ای جدید و منحصر به فرد ارائه می­گردد. این ایده – پروژه در غالب دو بسته شهربانو 1 و 2 طراحی شده است که هر دو این پروژه ها به یکدیگر مرتبط می باشند. درواقع در بسته سرمایه گذاری شهربانو 1 فضایی مختص بانوان طراحی شده است که تمامی نیازهای آنان را پوشش می دهد. در مقابل در بسته سرمایه گذاری شهربانو 2 فضاهای مکمل بسته شهربانو 1 در نظر گرفته شده و همچنین دارای فضایی برای تفریح کودکان و لوازم مورد نیاز آنان نیز می باشد. در این پروژه از دو مدل تامین مالی، ساخت و فروش و همچنین BLOT بهره گرفته شده است.

ریز پروژه های باغ دهکده آرامش

این مجموعه با هدف ایجاد فضای اقامتی در محیط آرام، پاکیزه و سبز، مبتنی بر الگوی سکونت موقت و تایم شیرنیگ، همراه با فضاهای ورزشی خدماتی مورد نیاز پیشنهاد گردیده است.

مجموعه باغ دهکده پیاده محور آرامش، با شرایط اقامت دائم یا موقت، با امنیت و آرامش بالا در محیطی سرسبز و پویای جنگلی-باغی و تنوع در ارائه فضاهای اقامتی با سبک و معماری متنوع در میان گستره ای از پوشش گیاهی درختان مثمر، به دنبال ایجاد فضای اقامتی منحصر به فرد (تجربه حضور در خانه باغ ها و ویلاهای جنگلی) می باشد.

این مجموعه مناسب حضور دائم و موقت خانواده ها، استراحت و تفریح افراد مسن و یا تجربه جدید زوج های جوان می باشد.

وجود فضاهای ورزشی (بدون آلایندگی صوتی) نظیر تنیس، مینی گلف، تیرکمان و … در کنار واحدهای پذیرایی و رستوران غذاهای سالم با معماری سبز و دوستدار طبیعت (جنگلی) بر جذابیت و محنصر به فرد  بودن این مجموعه افزوده است. در جدول زیر فضاهای اصلی و ریز فضاها ارائه گردیده است. به جهت اجرایی شدن پروژه مذکور، به 4 فاز تقسیم بندی شده که هر یک از فازها به عنوان یک ریز پروژه مستقل در نظر گرفته شده است.

نام پروژه کاربری موقعیت مساحت زمین (مترمربع) تراکم ساختمانی سطح اشغال همکف
شهربانو 2 تجاری – تفریحی فاز 2 5670 240% 80%
نام پروژه کاربری موقعیت مساحت زمین (مترمربع) تراکم ساختمانی سطح اشغال همکف
باغ دهکده آرامش توریستی – تفریحی و اقامتی فاز 1 36000 13.93% 9.78%

1-  اقامت ویلایی

بسته سرمایه گذاری فاز اقامت ویلایی دوبلکس-مدیریت اولین فاز کلان پروژه باغ دهکده آرامش می باشد. بخش مدیریت – اداری در ورودی مجموعه استقرار می یابد و با هدف مدیریت مجموعه در حوزه واگذاری فضاهای اقامتی، نگهبانی و امنیت، ارائه خدمات نظافتی و … جهت پاسخگویی به مراجعان پیش بینی شده است.

بخش فضای سکونت در میان سطوح سبز نیز به عنوان یکی از کاربری‌های اصلی و شکل دهنده ماهیت و نقش غالب این مجموعه در کنار سایر گونه های اقامت کوتاه مدت، مهم ترین کاربری پیشنهادی در این ایده-پروژه می باشد. فضای مسکونی مورد نظر به صورت ویلایی دوبلکس (اندازه بزرگ) با ویژگی‌هایی مانند برخورداری از نمایی لوکس، دوبلکس، با معماری مدرن و طبیعت گرا، و محوطه طراحی و تجهیز شده پیشنهاد شده است.

برخی از مزیت‌های پروژه:

  • تامین نیاز به فضاهای آرامش بخش با گسترش سبک زندگی شهری
  • حضور گسترده گردشگران در شهر مشهد و ضرورت متنوع سازی الگوهای اقامت
  • افزایش تقاضای فضاهای گردشگری متنوع
  • کوچک شدن خانه های شهری و نیاز به فضاهای اقامتی بزرگ مقایس
  • افزایش سطح درآمد و ایجاد تقاضای فضاهای اقامتی لوکس
کاربری مساحت زمین اختصاصی (مترمربع) زیربنای کل (مترمربع) مساحت همکف (مترمربع)
اقامتی – اداری 12390 2370 1500

2-     ورزشی

بسته سرمایه گذاری ورزشی – سبز راه دومین فاز کلان پروژه باغ دهکده آرامش می باشد. بخش ورزشی دهکده به عنوان فضاهای ورزشی مفرح و مکمل اقامت و در دسترس برای تمامی مراجعین مجموعه که شامل موارد زیر می­­باشد.

  • زمین تنیس
  • مینی گلف
  • تیراندازی با کمان

برخی از مزیت‌های پروژه:

  • گسترش سبک زندگی شهری و نیاز به فضاهای آرامش بخش
  • حضور گسترده گردشگران در شهر مشهد و ضرورت متنوع سازی الگوهای اقامت
  • افزایش تقاضای فضاهای گردشگری متنوع
  • کمبود فضاهای اقامتی ویلایی در شرق کشور
  • افزایش سن جامعه ایرانی و نیاز به فضاهای ورزشی
  • کمبود فضاهای ورزشی و تفریحی در ترکیب با فضاهای اقامتی
کاربری مساحت زمین اختصاصی (مترمربع) زیربنای کل (مترمربع) مساحت همکف (مترمربع)
ورزشی – تفریحی 1150 0 0

3-     رستوران جنگلی

بسته سرمایه گذاری رستوران جنگلی – سبز راه سومین فاز کلان پروژه باغ دهکده آرامش می باشد که رستوران و واحد پذیرایی با امکان ارائه خدمات به سایر مراجعین بیرون از مجموعه در صورت جانمایی و دسترسی مناسب،  برگرفته از الگوی معماری رستوران های جنگلی و دارای فضای مسقف و روباز (آلاچیق و میز) می باشد.

برخی از مزیت‌های پروژه:

  • گسترش سبک زندگی شهری و نیاز به فضاهای آرامش بخش
  • حضور گسترده گردشگران در شهر مشهد و ضرورت متنوع سازی الگوهای اقامت
  • افزایش تقاضای فضاهای گردشگری متنوع
  • کمبود فضاهای اقامتی ویلایی در شرق کشور
  • نیاز به خدمات رستورانی و واحد پذیرایی در مجموعه اقامتی
  • تقاضای بالای مجموعه های پذیرایی با آب و هوای مناسب
کاربری مساحت زمین اختصاصی (مترمربع) زیربنای کل (مترمربع) مساحت همکف (مترمربع)
تجاری – تفریحی 4200 200 200

4-     سوئیت های اقامتی

بسته سرمایه گذاری فاز سوئیت های اقامتی ارزان، کلبه‌های جنگلی و فروشگاه چهارمین فاز کلان پروژه باغ دهکده آرامش می باشد. فضاهای اقامتی به عنوان کاربری اصلی و شکل دهنده ماهیت و نقش غالب این مجموعه مهم ترین کاربری پیشنهادی در این ایده-پروژه می باشند. تنوع در سبک معماری و مدل-هزینه واگذاری فضاهای اقامتی،  پراکنش در میان پوشش¬های گیاهی مثمر و ایجاد محیطی آرام از جمله ویژگی های منحصر به فرد  این بخش می باشد.

به منظور پاسخگویی به نیاز و خواسته مخاطبین و مراجعین از گروه ها درآمدی و قشرهای مختلف فضاهای پیشنهادی اقامتی ارزان شامل دو الگوی زیر می باشد:

  • سوئیت های دوبلکس (اندازه متوسط) (کاهش هزینه واگذاری با توجه به کاهش ابعاد و هزینه ساخت و سازه، مصالح سبک و بوم آورد)
  • خانه باغ (اندازه کوچک) (معماری کاملا طبیعت گرا و مبتنی بر خانه باغ های ایرانی، تجربه زندگی و فضای اقامت در غالب سبک زندگی جنگلی و ساده)

به عنوان فضای مکمل فضاهای ورزشی و اقامتی در مجموعه، فروشگاه و خانه ورزش نیز پیشنهاد شده است.

برخی از مزیت‌های پروژه:

  • گسترش سبک زندگی شهری و نیاز به فضاهای اقامتی آرامش بخش
  • حضور گسترده گردشگران در شهر مشهد و ضرورت متنوع سازی الگوهای اقامت
  • افزایش تقاضای فضاهای گردشگری متنوع

کمبود فضاهای اقامتی ویلایی در شرق کشور

کاربری مساحت زمین اختصاصی (مترمربع) زیربنای کل (مترمربع) مساحت همکف (مترمربع)
تجاری – اقامتی 1820 2445 1820